Bezsenność – ile trzeba spać aby się wyspać

Sen jest to stan, w którym następuje obniżenie aktywności układu nerwowego, w tym przede wszystkim kory mózgowej, przez co następuje utrata „łączności” z otoczeniem.

Sen towarzyszy każdemu z nas, młodym, w średnim wieku, oraz starszym osobom. Jest nam potrzebny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. W zależności od tego w jakim wieku jesteśmy, czy jesteśmy zdrowi, czy chorzy, ilość godzin snu zmienia się.

Zaczynając od noworodka, potrzebuje on 21h snu na dobę, w późniejszym czasie dziecko 3 miesięczne potrzebuje już o 3h mniej snu, czyli 18 godzin, półroczne 14h, a 4 letnie 12h. W miarę lat życia długość snu stopniowo i powoli spada. W wieku między 17-19 rokiem życia potrzebna długość snu spada do 8h na dobę. Później potrzeba ta spada ale już nie znacznie.

Brak snu, powoduje zaburzenia w naszym układzie nerwowym. Dla przykładu prrzeprowadzono doświadczenie, gdzie zgłosili się ochotnicy, którzy nie spali 112h, czyli około 4,5 dnia. Już między 30, a 60 godziną u ochotników stwierdzono utratę pamięci, wzrost pobudzenia, halucynacje, oraz reakcje schizofreniczne. Później było już tylko gorzej.

Zdrowy sen nie zależy tylko od ilości przespanych godzin. Zależy również od głębokości snu. Głębokość snu sprawdza się za pomocą puszczania dźwięków, obok śpiącej osoby. Miarą głębokości takiego snu jest siła bodźca powodująca przebudzenie. Z doświadczenia wynika, że głębokość snu zazwyczaj jest największa podczas pierwszej godziny snu, rzadziej w drugiej godzinie po zaśnięciu.

Jak można poradzić sobie z bezsennością?

Aby poradzić sobie z bezsennością, trzeba na początku zlokalizować, przyczynę utrudniającą zasypianie. Może to być hałas, światło, czy myślenie, bądź brak witamin w organizmie.

Co miałem na myśli przez myślenie?

Większość z nas lubi sobie wieczorem zaraz przed snem „porozwiązywać problemy”. Nie ma nic gorszego niż zwiększenie aktywności mózgu w czasie, kiedy chcemy zasnąć. Czy nie wydaje wam się to logiczne? Niektórzy jednak cały czas robią to nieświadomie, a potem cierpią na bezsenność.

Jeżeli jednak wyeliminujemy hałas, światło i „rozwiązywanie problemów” przed snem i nadal nie będziemy mogli zasnąć, wówczas należy zastosować wapń i magnez organiczny, oraz naturalny produkt pozwalający nam obniżyć emocje z całego dnia posiadający witaminy z grupy B.

Czasem zdarza się tak, że nasza bezsenność jest wynikiem pasożytów, grzybów i bakterii w naszym organizmie… Tak to nie jest kłamstwo!! Wszystkie te „stworzenia” żerują na naszym organizmie, zakwaszają go i powodują że mamy trudności z zasypianiem. Co więc zrobić w takiej sytuacji? Najlepszym rozwiązaniem, bo naturalnym jest preparat paraprotex, który stworzony został z myślą o usuwaniu tych niechcianych gości z naszego organizmu. Wsparty florą bakteryjną ac-zymes szybko przyniesie ulgę, a nasz zdrowy sen stanie się realny.


Dodaj komentarz


Strona o tematyce zdrowotnej.